وبلاگ

کاربرد کانوایر در صنایع مختلف

ما در این مقاله به بررسی سیستم نوار نقاله ، نحوه استفاده از آنها ، کاربردهای آنها و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

اگر شما نیاز به بحث در مورد چگونگی یک سیستم نوار نقاله می توانید به شما کمک کند یا می خواهید ببینید که راه حل های دیگری برای کمک به برتری کسب و کار شما موجود است.

نوار نقاله و اتوماسیون برای کمک به شما هستند.

ما در سیستم های نوار نقاله و راه حل های اتوماسیون انبار تخصص داریم تا به شما در اداره کارآمد تجارت خود کمک کنیم.

حال ، بیایید به بررسی سیستم های نوار نقاله بپردازیم :

بررسی اجمالی

از سیستم نوار نقاله در بسیاری از صنایع به عنوان قطعه استانداردی از تجهیزات جابجایی مکانیکی برای انتقال کالاها ، محصولات ، کالاهای خام و سایر مواد از یک مکان به مکان دیگر ، معمولاً در همان منطقه یا ساختمان استفاده می شود. این موارد برای مشاغلی که با کالاهای سنگین ، وسایل تیز ، مواد اولیه و محصولات تولید انبوه سرو کار دارند بسیار مفید هستند.

سیستم های نوار نقاله امکان حمل سریع و کارآمد مواد و محصولات تجاری را فراهم می کند و همچنین می تواند اقلام سنگین مانند اتومبیل را به پایین خط تولید منتقل کند که باعث محبوبیت آنها در صنایع حمل و نقل و بسته بندی مواد و همچنین صنایع تولیدی می شود.

کاربرد کانوایر در صنایع مختلف

اگرچه این تنها کاربرد آنها نیست.

نوار نقاله همچنین در برنامه های کاربردی مصرف کنندگان برای غذا و حمل و نقل افراد مانند سوپرمارکت ها ، رستوران های سوشی ، فرودگاه ها و مراکز خرید محبوب است.

بنابراین آنها نه تنها وسایل سنگین را حمل می كنند ، بلكه برای جابجایی بشقاب های كوچك و افراد به صورت سریعتر  نیز مفید هستند. نوار نقاله ها معمولاً با تجهیزات جانبی در موقعیت هایی قرار می گیرند و به آنها اضافه می شود تا بتوانند به یک سیستم نقاله موجود یا غیر متصل شوند. شما می توانید نوار نقاله های قابل حمل را تهیه کنید که می توانند به راحتی جابجا شوند.

به این ترتیب می توانید نوار نقاله را در یک طبقه متفاوت قرار دهید و بسته به حجم محصولات جابجا شوید. نوار نقاله های قابل حمل همچنین به عنوان نوار نقاله های شافت خط متحرک شناخته می شوند ، زیرا در صنعت پیکربندی تعداد بسته های ورودی یا انتقال به بخش دیگری که ممکن است هجوم تحویل در طول روز را داشته باشد ، در صنعت تدارکات و تحویل بسته ها محبوب هستند.

طیف وسیعی از نوار نقاله وجود دارد که می تواند برای برنامه های مختلف برای تشکیل سیستم نوار نقاله مورد استفاده قرار گیرد که در زیر بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

از این مقاله هم حتما بازدید نمایید: کانوایر و مزایا استفاده از آن

رشد سیستم های نوار نقاله

نوار نقاله ها در حال افزایش استفاده و محبوبیت هستند. بازار نوار نقاله تا سال 2025 با  4.5 درصد بیش از مدت پیش بینی شده 2020-2025 به 10.07 میلیارد دلار تخمین زده می شود. در بخشهای تجاری و مدنی ، فعالیتهای نوار نقاله در مکانهایی مانند فرودگاهها ، مراکز خرید ، استادیوم ها و رستوران ها به سرعت در حال افزایش است.

نوار نقاله ها در صنایع تولیدی و بسته بندی و همچنین کارخانه های تولید بسیار محبوب هستند و با افزایش تقاضا برای این محصولات ، سیستم ها از نظر کسب و کارها قادر به پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان هستند و به همین دلیل در فرآیند تولید بیش از نیاز همیشه هستند .

کاربرد کانوایر در صنایع مختلف

 

صنایعی که از سیستم های نوار نقاله استفاده می کنند

به راحتی می توان فهمید که چرا تعداد فزاینده ای از شرکت ها و صنایع با مزایای بیشماری که از آنها استفاده می کنند از سیستم های نقاله استفاده می کنند. ما برخی از مزایای عمده را در زیر ذکر کرده ایم :

مزایای استفاده از سیستم نوار نقاله

از طریق نوار نقاله های بلند می تواند با خیال راحت مواد را از یک سطح به سطح دیگر منتقل کنید و
در بیشتر مواقع قابل نصب است در حالیکه معمولاً می توانید به دلیل اتوماسیون ، ایمنی و ضمانت های امنیتی ، ارزش افزوده و ایمنی محیط کار را افزایش دهید.
نوار نقاله ها می توانند مقادیر زیادی از اقلام را در اشکال ، اندازه ها و وزن های مختلف جابجا کنند
از ویژگی های ایمنی پیشرفته ای برخوردار باشید که ضمن افزایش کارایی سیستم ، از بروز حوادث و آسیب ها جلوگیری می کند
گزینه های متنوعی برای اجرای سیستم های انتقال ، از جمله سیستم های هیدرولیکی ، مکانیکی و کاملاً خودکار که مجهز به نیازهای فردی هستند

سیستم های نقاله در کجا استفاده می شود؟

از سیستم نوار نقاله معمولاً در صنایع معدن ، خودرو ، کشاورزی ، مواد غذایی و آشامیدنی ، بطری سازی ، تولید ، انبار و تدارکات و صنایع بسته بندی استفاده می شود.
انواع مواد به لطف تسمه های نقاله مختلفی که می توانید برای مدیریت بارها و مواد مختلف بدست آورید ، منتقل می شوند. برخی از اقلام رایج که توسط نوار نقاله استفاده می شود اقلام غذایی مانند لوبیا ، آجیل ، کنسرو و سبزیجات ، بطری ، نوشیدنی های کنسرو شده ، قطعات خودرو مانند موتور ، قاب ماشین و لاستیک ، قرص هایی مانند دارو یا مکمل ها ، بزرگ مقدار پودر ، مبلمان و موارد دیگر هست .

اینکه شما به سیستم نوار نقاله نیاز دارید و به نوار نقاله ای که نیاز دارید بستگی به نیاز شما از سیستم دارد و بنابراین باید پیش از این نحوه استفاده از سیستم نوار نقاله را مشخص کنید. این فاکتورها شامل موارد حمل و نقل ، بارهای آن کالا ، سرعت نوار نقاله ، میزان تجمع آن در یک زمان ، مدت زمان طولانی است.

حتما بخوانید  کانوایر تسمه ای

نگهداری سیستم نوار نقاله

سیستم های نوار نقاله به همان اندازه که می تواند مفید باشد ، برای اینکه سیستم نوار نقاله به طور  موثر کار کند یا دقیقاً مانند هر مورد الکتریکی که بتواند خراب کند و جایگزین آن هم هزینه  شود ، در صورت داشتن یک سیستم بزرگ یک طراحی سفارشی

مشاغل باید مراقبت از سیستم های نوار نقاله خود را در اولویت قرار دهند تا از دست دادن مشاغل یا اختلال در روند تولید ، بسته بندی یا تحویل آنها جلوگیری شود.

البته می توانید عملکرد سیستم نوار نقاله خود را از طریق یک رابط انسان و ماشین  تجزیه و تحلیل کنید که به شما امکان می دهد داده های قبلی و در زمان واقعی سیستم نوار نقاله را تجزیه و تحلیل کنید و نظارت کنید. شرکتهایی که از سیستم نوار نقاله استفاده می کنند می توانند جنبه های خاصی را برای اطمینان از کارکردن نوار نقاله در ظرفیتهای مطلوب مانند بازرسی منظم ، ممیزی سیستم ، نظارت دقیق بر موتورها ، اطمینان از موجود بودن قطعات یدکی برای تغییر ، و تیم عملیاتی آموزش سیستم و از اینکه در هنگام شناسایی خطاها یا مشکلات به دنبال چه چیزی هستند آگاه هستند.
روشهایی وجود دارد که می توانید با انتخاب نوع نوار نقاله مناسب هنگام نصب سیستم ، اطمینان از اینکه سیستم متناسب با طرح طراحی شده است یا از مناطق صحیح با سرعت مطلوب عبور می کند ، و اطمینان از سیستم ، می توانید عمر نوار نقاله یا چرخه های سیستم آنها را افزایش دهید. مرتباً نگهداری می شود.

بسته به سیستم نوار نقاله نصب شده ، مشکلات عملکردی مختلفی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. یک نوار نقاله غلتکی مورد استفاده برای جابجایی بسته ها نیاز به نگهداری متفاوتی از یک نوار نقاله زنجیری سقفی دارد که در حال حرکت قاب ماشین است یا یک نوار نقاله تسمه ای که مقادیر زیادی از کاغذها را در مقایسه با نوار نقاله پالت که بارهای سنگین کالا را جابجا می کند ، نگهداری می کند.

باز هم ، اگر از نوار نقاله در شرایط سخت تری مانند دمای کمتر از انجماد استفاده می شود ، روش های مختلفی برای نگهداری از عملکرد بهینه وجود دارد.

توصیه می شود رویکرد تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نسبت به تعمیر و نگهداری واکنش پذیر داشته باشید ، به این ترتیب می توانید نوار نقاله یا موتور خود را به نقطه ای متوقف کنید که آسیب ببیند در جایی که منجر به آسیب بیشتر در خط شود. انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به شما امکان می دهد مرتب سازی سیستم را در فواصل زمانی معین با هزینه کمتری نسبت به انتظار برای خراب شدن سیستم و سپس داشتن خرابی اضافی کل سیستم که ممکن است در زمان اوج باشد ، تعیین کنید.

موادی که در سیستم نوار نقاله برای مقاومت در برابر ضربه و سایش استفاده می شود
نوار نقاله ها به دلیل حجم بالایی از وسایلی که در حال جابجایی هستند ، باید در برابر ضربه و سایش مقاوم باشند که می تواند تیز و سنگین باشد و به دلیل تغییر شکل قابل برداشت نباشد.

مواد جابجایی استفاده شده به عملکرد نوار نقاله بستگی دارد و در مواردی که کنترل استاتیک عاملی باشد ، سیستم نوار نقاله به مواد خاصی احتیاج دارد که برای پراکنده یا هدایت بارهای الکتریکی از نوار نقاله طراحی شود.

انواع سیستم های نقاله

همانطور که قبلاً به طور مختصر صحبت کردیم ، طیف گسترده ای از سیستم های نوار نقاله وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد و اینکه نوار نقاله ای را که استفاده می کنید یا خریداری می کنید بستگی به کاری دارد که سیستم نوار نقاله برای انجام آن نیاز دارید.

به عنوان مثال ، استفاده از نوار نقاله غلتکی برای سرعت بخشیدن به راه رفتن مردم در بین دو ترمینال مختلف در فرودگاه منطقی نخواهد بود ، در اینجا بهترین استفاده از نوار نقاله تسمه ای است.

در زیر لیستی آورده شده است که انواع مختلف سیستم های نقاله را که امروز در دسترس است ، بیان می کند.

نوار نقاله های مکانیکی هوادهی
نوار نقاله خودرو
نوار نقاله تسمه ای
نوار نقاله غلتکی زنده کمربند محور
نوار نقاله سطلی
نوار نقاله زنجیری
نوار نقاله غلتکی زنده محور
نوار نقاله ضد گرد و غبار
سیستم های وسایل نقلیه پیست برقی
نوار نقاله انعطاف پذیر
نوار نقاله گرانش
نوار نقاله چرخ اسکیت جاذبه
نوار نقاله غلتکی
نوار نقاله غلتکی با موتور محرک
نوار نقاله زمینی
نوار نقاله های دارویی
نوار نقاله تسمه پلاستیکی
نوار نقاله پنوماتیک
نوار نقاله پیچ یا اوگر
نوار نقاله های مارپیچی
نوار نقاله های عمودی
نوار نقاله ارتعاشی
نوار نقاله مش سیم
هر یک از این سیستم های نوار نقاله را می توان برای هر مشاغل به صورت سفارشی با تجهیزات اضافی و تجهیزات جانبی ساخت تا اطمینان حاصل شود که می تواند بار را تحمل کند ، محصولات را با سرعت لازم جابجا کند و یا بدون پاره شدن یا شکستن تسمه نقاله با مواد برخورد کند.

آیا به سیستم نوار نقاله نیاز دارید؟

اگر به سیستم نوار نقاله ، چه برای صنعت تدارکات ، صنایع غذایی یا استفاده تجاری نیاز دارید ، ما می توانیم به شما کمک کنیم و در مورد آنچه شما نیاز دارید با شما بحث کنیم و یک راه حل اختصاصی برای تجارت خود طراحی کنید.

اگر در مورد سیستم های نوار نقاله و اینکه چگونه می توانند با افزایش توان تولید و کاهش هزینه ها به سود تجارت شما بیایند اطمینان ندارید ، با ما تماس بگیرید.