نوار نقاله

 

تجهیزات انتقال بار

کاربرد نقاله ها : تسمه نقاله ها شامل اجزای استانداردی هستند که دارای ساختار ساده و پیشرفته ای بوده و نگهداری آنها ساده میباشد .
این تسمه نقاله ها برای دستگاه های متحرک و ثابت به کار میرود . تسمه نقاله عمدتا در معادن یا صنایع مختلف جهت انتقال و بارگیری مواد گرانولی یا بسته بندی مورد استفاده قرار میگیرد .
طبق ابزار های گوناگون موجود , سیستم انتقال میتواند یک عدد به صورت مستقل یا چند تسمه ای باشد و یا با سایر تجهیزات انتقال ترکیب شود . تسمه نقاله را میتوان به صورت افقی یا شیب دار نصب نمود تا نیاز خطوط انتقال را بر طرف ساخت.
اسکرو کانوایر : اسکرو ها یکی از انواع سیستم های انتقال میباشند این سیستم توانایی حمل طیف وسیعی از مواد با دانسیته نسبتا بالا را دارا باشد .
این خصوصیات در کار کرد اسکروها بسیار مهم بوده و علت آن این است که مارپیچ اسکرو بر روی شافت مرکزی آن ثابت شده است در بدنه آن میچرخد و طی این عمل مواد در امتداد کف و کناره ها فشرده شده و در فضای خالی ما بین مارپیچ و بدنه به حرکت در می آید . این امر باعث لغزیدن ذرات مواد بر روی یکدیگر میشود .
با توجه به توان مهندسی و نرم افزاری و تجربیات گذشته در موضوع اسکروکانوایر خدماتی از قبیل طراحی و محاسبه و یا ساخت انواع اسکرو و ساخت اجزای یدکی آن پذیرفته میشود .
الواتور ها ( بالابرها ) : انواع الواتور ها درتیپ های مختلف در صنایع معدنی ( سیمان گچ آسفالت یا پودر میکرونیزه ) و غذایی ( آرد نمک شکر و حبوبات ) و صنایع مشابه در دو نوع تسمه ای و زنجیری طراحی و ساخته میشود . در ساخت باگت آن از لبه های ضد سایش استفاده شده تا عمر باگت را افزایش دهد .